Чим закінчиться історія з фільмом ВВС про MH17

Чим закінчиться історія з фільмом ВВС про MH17

Новий епізод програми The Conspiracy Files підриває авторитет ВВС. Не виключаю, що документальний фільм так і не вийде на екрани. Про це у своєму блозі на НВ пише політолог Тарас Березовець. 

British Broadcasting Corporation – одна з найстаріших і найшанованіших організацій у галузі громадського мовлення в світі. При цьому BBC, як і будь-яка інша корпорація, допускає різні формати подачі тієї чи іншої інформації.

Новий епізод документальної програми The Conspiracy Files телеканалу BBC Two під назвоюWho Shot Down MH17? лише готується до випуску, проте новини про майбутню прем’єру вже облетіли низку відомих британських таблоїдів. Зокрема, судячи з публікації The Sunday Express, де розкриваються деталі майбутньої прем’єри, автори програми ВВС, по суті, «розслідують» практично неймовірні теорії змови про катастрофу малайзійського лайнера в небі над Донбасом, які активно транслювалися російськими пропагандистськими каналами і російськими експертами.

Подається інформація офіційних російських джерел, що базуються на домислах і неперевіреній інформації. Одним із «експертів», які фігурують у програмі ВВС, є пан Сергій Соколов, якого за часів президентства Бориса Єльцина вже ловили на подачі зрежисованого компромату (тобто, він уже відомий як людина, котра грубо порушувала журналістські стандарти розслідувань). Вина за збитий MH17 при цьому перекладається на якогось українського пілота Владислава Волошина, причому ця інформація заснована на анонімних свідоцтвах механіка неназваного аеродрому, розташованого нібито в південній частині України. Сам Волошин заперечує звинувачення і підкреслює, що на його літак були завантажені ракети типу повітря-земля для завдавання удару по наземних цілях. Навіть більше, в день катастрофи вони взагалі не проводили польоти.

Примітно, що продюсером програми виступив співробітник ВВС Майк Рудін, який не вперше знімає фільми, побудовані на неперевірених чутках. Наприклад, у 2008 році він вирушив до США для підготовки фільму про руйнування веж Всесвітнього торгового центру 9 вересня 2001 року. Весь фільм заснований на розслідуванні теорії змови про те, що вибухи були організовані ЦРУ, Управлінням з надзвичайних ситуацій та Міністерством оборони США. Сьогодні, через 15 років після трагедії, ніяких підтверджень ці теорії так і не отримали. Отже, це не перший подібний фільм у скарбничці Рудіна.

Згідно з даними The Sunday Express, у програмі ВВС також наводяться свідчення німецького журналіста Біллі Сікса. Один з авторів Bellingcat (проект, що представив найбільш достовірну версію аварії малайзійського лайнера), болгарин Христо Грозєв заявив, що Сікс має чіткий зв’язок з Росією. Зокрема, міністр закордонних справ РФ Сергій Лавров у 2013 році особисто витягував Сікса з сирійської в’язниці, куди він потрапив за звинуваченням у шпигунстві. Тепер же цей журналіст практично повністю відпрацьовує версію російських пропагандистів про катастрофу Боїнга.

Додатково розглядаються абсолютно фантастичні версії про те, що в Голландії на борт MH17 були занесені бомби, причому зроблено це за участю агентів ЦРУ, українських та голландських спецслужб.

Тим часом, триває офіційне розслідування. Його спеціально не публікували до проведення голландського референдуму щодо ратифікації Угоди про асоціацію між Україною і ЄС, щоб уникнути звинувачень у спробі вплинути на результати голосування. Не раз з’являлися відомості про те, що офіційне розслідування підтверджує зовнішній характер пошкоджень на борту малайзійського лайнера і виявлення елементів ракети системи Бук.

У BBC сильна репутація, але і вони деколи допускають відступи. Якщо ж виникнуть найменші підозри, що матеріал був замовлений або що на пана Рудіна якимось чином вплинули російські пропагандисти, це спричинить сумні наслідки. Зважаючи на скандал, який розгорається, не виключаю, що випуск зрештою взагалі не побачить світ.

В іншому разі, навіть якщо фільм все-таки вийде на екрани, на Україну та її імідж він особливо не вплине. У Британії подібні теорії змови популярні лише серед невеликого, маргінального прошарку населення. Ця історія, звісно, розійшлася по британських таблоїдах (The Daily Mail, The Sun, The Daily Mirror), проте серйозна британська преса на кшталт The Financial Times або The Economist про це писати не стане.

«Руки Кремля» в цій ситуації, на мій погляд, шукати не потрібно. Рудін уже не перший раз займається, по суті, фальсифікованими розслідуваннями. Це гонитва або за славою, або за рейтингами.



загрузка...

Читайте також

Коментарі